|
|
:: Pegawai Yang Berkenaan
|
TAJUK : |
KESELAMATAN ICT, CERT DAN ISMS
(
24/08/2016 ) |
KETERANGAN : |
|
PIAGAM PELANGGAN KESELAMATAN ICT
Bil |
Perkhidmatan |
Tempoh Proses |
1 |
Pengendalian Insiden Keselamatan
a. Tindakan segera
b. Tindakan lanjutan
|
<1jam
7 hari
|
KESELAMATAN ICT
- Memantau, memberi khidmat nasihat dan menyelenggara utiliti keselamatan serta menyelaraskan perlantikan Pegawai Keselamatan ICT (ICTSO) Jabatan Negeri.
- Memantau pelaksanaan Dasar Keselamatan ICT Negeri dan Seminar Keselamatan ICT.
--> http://intra.penang.gov.my
CERT
- Menyediakan maklumat, bantuan khidmat nasihat dan pengurusan pengendalian insiden keselamatan ICT kepada semua Jabatan dan Agensi Negeri.
--> http://intra.penang.gov.my
ISMS
- Pelaksanaan ISMS untuk persediaan Persijilan MS ISO/IEC 27001:2007 bagi tahun 2013
Pemulihan Perkhidmatan
Semua perkhidmatan yang tidak dapat disediakan dalam tempoh yang dijanjikan, PTMKN akan memaklumkan pelanggan mengenai
tempoh lanjutan yang diperlukan. Pemakluman ini akan dikemukakan sebelum tempoh yang ditetapkan |
|
|
|